tiistai 19. maaliskuuta 2013

Peitetikki kuulumisia

No niin, tänään, vihdoin ja viimeinen, sain vahvistuksen sille, että bertta ei enää palaa minulle. Kone on lähtenyt kuopiosta jälleen huoltoon (neljännen kerran), koska siinä on syöttövikaa. Vaikka kone saataisiin kuntoon, niin myyjä lupasi, että sama kone ei tähän minulle palaa. Nyt siis odotamme uutta bernina kuormaa maahantuojalle, jotta siitä yksi kone minulle saataisiin. Uusi kone menee pyynnöstäni myyjäliikkeeseen, joka testaa sen ennen minulle toimittamista. Tällä tavalla haluan varmistaa, että uusi kone on toimiva laite. Siihen saakka minä "kikkailen" elnan kanssa. Vanhat "jekut" alkaa muistumaan mieleen ja työt sillä sujuu miten ne nyt ennenkin sujui. Paksuihin kohtiin on ihan turha noin vaan lasketella menemään, mutta tuollaisen trikoon trikookantilla kone vetelee menemään todella mallikkaasti. Paksutkin elna toki ompelee, mutta käsipyörästä auttaen kaikkein paksuimmat ja sauman ylitykset vähän sormella paininjalan puristusta lisäten, niin ei tee hyppytikkiä sitten ihan niin herkästi.

Tämä tarina ollaan kohta siis saamassa päätökseen ja toivotavasti pystyn piakkoin esittelemään teille muutakin kuin hyppytikkejä :-D

2 kommenttia:

  1. Kiitos Kewa! Kommenttisi onkin tässä "matkan varrella" piristäneet ja saaneet jatkamaan taistelua :-) Nyt sitten vaan odotetaan...

    VastaaPoista